HTML

cinnamon

Királyokról, káposztákról

Friss topikok

  • cinnamon: Hadd ajánljam Pirosalmát, akivel kísértetiesen hasonlít az ízlésünk. Ezt a receptjét még nem próbá... (1970.01.01. 01:00) Még egy első :-)
  • 81138: Pedig ha javasolnom kéne, miféle sorozatokat kísérj figyelemmel, a Providence az első három között... (1970.01.01. 01:00) Még egy pékség
  • 81138: Valószínűleg roppant népszerű hely, ami lássuk be, nem csoda :-) (1970.01.01. 01:00) Bantry House
  • 81138: Yeeey, éljen Nina :-) Köszi :-) teljesen megijedtem, amikor a szerkesztőből nem tudtam megnyitni, ... (1970.01.01. 01:00) Elszabadulok
  • izmiri: ez a barack nekem nagyon bejön !! (1970.01.01. 01:00) Őszibarackszínek

Címkék

Archívum

Fonalakról

1970.01.01. 01:00 :: Cinnamon

Amikor idén januárban összefutottunk Ninával, alaposan megcsodáltam a csillámosbogyós sálját, azazhogy az azt alkotó ravasz fonalat. Eská - magyarázta - és te vagy az első, aki rájön, hogy nem én vagyok ilyen ügyes, hanem az alapanyag.

Rávigyorogtam. Ugyan Cupp és én kábé ugyanannyira tudunk kötni (alig), arra viszont mindketten rájöttünk, hogy a képességbeli hiányosságokat remekül elleplezi a megfelelő fonal. Nekem az első ún. "novelty yarn"-om Rómából származik és mocsárfonalnak hívom: mindenféle zöld árnyalatokból sodrott göcsörtös darab, lassan tíz éve készül belőle nekem egy kámzsagalléros, ujjatlan felsőrész.
Aztán pár nappal a Ninával való találkozás után betévedtem egy kézimunkaboltba, ahol színes, csíkokra szabdalt halászhálóra emlékeztető fonalakat árultak. Rögtön meg is vettem a ciklámenszínűt, és odaadtam Ninának. Az egy guriga neccből egy tollboára emlékeztető, csodálatosan fodros sál lett. Annyira megtetszett az eredmény, hogy magamnak beszereztem a türkizszínű verziót. Innentől pedig nem volt megállás: a gyors sikerélményen felbuzdulva (nettó négy óra alatt lettem kész - ha a repülőn nem lenne tiltott tárgy a kötőtű, hazafelé két-három sálat is készíthettem volna) azóta megállás nélkül a különleges fonalakat kutatom.

A kedvencem a Knit Collage-től a Gypsy Gardens: 75% gyapjú, 25% mohair, kézzel festik, és a fonalba a végén szalagokat, fémszálakat, flittereket és selyemvirágokat fonnak. A Rolling Stone fonal a Gypsy Gardens rockosabb testvére, fémvirágok csillognak rajta. A Berroco Link fonal olyan vastag, hogy ha sálat kötünk belőle, négy szemből áll egy sor, és a különböző, egymásba olvadó színű verziói romantikus, Afrikát idéző neveket kaptak (nekem a zöld-piros Baobab tetszik a legjobban). Az U-Knitted Nationstől a Giant Purls akkora filcbogyókat himbál, mint egy óriás cseresznye.
És milyen klassz: nem csak a hagyományos fonalboltokban lehet ilyen különlegességekhez jutni. Az Etsyn egymást érik a színes, kézzel festett és font fonalakat áruló kézművesek: egyiküknek a "koi pond" fantázianevű alkotásába azonnal beleszerettem. A többféle árnyalatú, itt-ott csillogó zöld alapra narancs, barack, aranysárga, fehér gyapjúból dolgoz aranyhalacska-forma dudorokat (némelyik csillogó pikkelyt is kap, és mindnek van selyemszalag-uszonya). A kész kötést az ember legszívesebben bekeretezné és a falra akasztaná, műalkotásnak.







komment

süti beállítások módosítása