HTML

cinnamon

Királyokról, káposztákról

Friss topikok

  • Zajec: Nem csoda, mert az is vagy, amennyire én tudom. :) (1970.01.01. 01:00) Este, suttogva...
  • 81138: Miután elhangzott, mi is :-) (1970.01.01. 01:00) Tej
  • 81138: Jaj, Ami kedves, amennyit én értek a blogoláshoz, örülök, ha a rendes link megy (van, ahol még azt... (1970.01.01. 01:00) Zene
  • macs: Vagy inkább kissé tartok azoktól a "magyaros megmozdulásoktól" itthon, ahol sok díszmagyart látni.... (1970.01.01. 01:00) Gálavacsora
  • macs: Jé, dejó!!:-))) Nohát, a mienk (jövő héten 5 éve) ehhez hasonlított anno a legjobban - csak a zöld... (1970.01.01. 01:00) Erdőmélye

Címkék

Archívum

A kis fekete

1970.01.01. 01:00 :: Cinnamon

"Scheherezade is easy; a little black dress is difficult."

(Coco Chanel)

Nagyon kevés nő van, aki nem a fekete alapdarabok köré építi a ruhatárát. Fekete az irodába, fekete az esti szórakozáshoz, fekete, hogy kevésbé látsszon rajta a szennyeződés, fekete, fekete, fekete... megfelelő kiegészítőkkel százféle személyiséget adhatunk neki, önmagában pedig a jó értelemben vett egyszerűség, visszafogottság mintaképe. "Ja, ez a régi darab...?"

Én ugyan nem vagyok kebelbarátja  a feketének, de természetesen nálam is helyet kap. Az első kis feketémet tizennyolc évesen kaptam: hosszú ujja volt, rövid szoknyája és csipkeháta. Nem a legsemlegesebb darab - később rá is jöttem, mennyire nehéz variálni, de tizennyolc évesen az ember lánya más szempontok alapján válogat...
Ha a ruhatárunkat egy filmhez hasonlítjuk, ez a csipkehátú ruha a sztár lenne: képtelenség nem odafigyelni rá. És épp ebben rejlik a gyengesége - a kis fekete a lényegét veszíti el, ha főszereplő lesz: jó esetben ő az a színésznő, aki aztán a legjobb mellékszereplőért járó Oscart hazaviszi.

A másodikat huszonkét évesen már józanabb megfontolások szerint munkához vettem az Oasisben: ujjatlan, csónaknyakú, térd alá érő darab, épp megfelelően testhezálló. Mivel az anyaga kissé rugalmas, soha ilyen kényelmes ruhám nem volt: össze sem tudom számolni, hányszor viseltem munkahelyre - alávett blúzzal, garbóval, fölötte kardigánnal vagy blézerrel -, esti rendezvényekre önmagában vagy stólával. Alighanem a ruhatáram legmegbízhatóbb, legstrapabíróbb darabja - de ha egy-egy esti programra nem dolgozni indulok, még véletlenül sem nyúlok utána.

A harmadiknak harmincévesen jött el az ideje: az anyagot upgrade-eltem, így most fekete gyapjúszövetből varrt, ujjatlan, diszkrét V-kivágású kis feketém van, a  kivágás körül pár letűzött hajtással. Az anyaga miatt összehasonlíthatatlanul elegánsabb és kissé merevebb az elődjénél: ezzel nekem is tartást ad. Nagyon szeretem. Állítólag egy-egy új életszakaszban a nők legalábbis hajviseletet váltanak - én kis feketét szoktam.

komment

süti beállítások módosítása