HTML

cinnamon

Királyokról, káposztákról

Friss topikok

  • Nina: Oké, akkor maradjunk a Ninánál, ezentúl ezen elégedetlenkedem:) (1970.01.01. 01:00) Hooked on hockey
  • 81138: Köszönöm szépen :-) (1970.01.01. 01:00) Hideghegyek
  • 81138: Köszönöm a köszöntést :-) (1970.01.01. 01:00) End of an era
  • Gyuri: Ha Anyu rosszulléteit örökölted, nem irigyellek! Bár mellettem leszokott ezekről, pedig ugye hánys... (1970.01.01. 01:00) Vezetés
  • 81138: Szia! John Ronald Reuen Tolkien-é az eredeti (Te meg én és a Tűnt Játék Kis Háza - jó hosszú egyéb... (1970.01.01. 01:00) Te meg én - részletek

Címkék

Archívum

Új-Anglia

1970.01.01. 01:00 :: Cinnamon

Ugye, említettem már a blogban barátnőmet, Rie-t? Tipikusan amerikai patchwork családja van, és egy tipikusan amerikai kisvárosban nőtt fel Vermontban. A legtöbb magyarnak nem sokat mondanak Új-Anglia kis államai - én is csak azért ismertem, mert a Tamás bátya kunyhójában szerepel egy vermonti nénike.

Amikor New York-ba autózunk, minden alkalommal eljátszom a gondolattal, hogy tovább kéne menni néhány állammal északabbra... Új-Anglia juharfa-erdős, hegyes vidék: nyáron csónakázni lehet a hűvös, kék tavakon, vagy átugrálni a patakokat és vízeséseket; ősszel csodálni a színes lombokon átragyogó mézsárga napfényt és rugdalni a keserédes illatú avart; télen pedig szánkózni a puha havon. És bármelyik évszakban fényképezni: az erdőben madarakat, szarvasokat, rókákat, a kisvárosokban takaros, színes házakat. A vallást a korai holland bevándorlók puritánsága és szigorúsága jellemzi; az apró, fehér favázas templomok barátságosan egyszerűek. Számomra azért mindig becsúszik ebbe a bukolikus hangulatba Howard Philips Lovecraft sötét, belterjes, torz világa is Massachusetts erdőközepi, kihalt falvaival - aligha találhattak volna az Álmosvölgy Legendája című filmhez ideálisabb helyszínt.


1 komment

süti beállítások módosítása